Cees-en-Marianne.reismee.nl

Beslissen

OK, dan is het besluit genomen om een reis naar Amerika te gaan maken. Omdat Cees op 22 februari 50 wordt en ik word op 26 februari 50.

Laughing

Mooie gelegenheid om een droomreis te gaan maken!

En dan ga je googlen op internet. En dan kom je erachter dat er ontelbaar veel aanbieders zijn. En al deze ontelbare aanbieders, hebben weer heel veel verschillende reizen. En al die reizen kan je ook nog aanpassen aan je wensen. Sja...........

Zelf wist ik dat ik heel graag nogmaals Yellowstone National Park wilde bezoeken. Dat heb ik immers in 2005 gedaan, met mijn vader! Helaas maar 1 dag in door kunnen brengen en vanaf dat moment de wens gehad om er nogmaals heen te gaan. Indien mogelijk zou ik ook naar Billings willen gaan. Daar woont de vriendin waar ik in 2005 bij in huis verbleef. Ook al had ik de laatste jaren niet zo heel veel contact meer met haar. Billings is zowiezo ook erg mooi en de omgeving ook!

Dan kan je dus gaan kiezen uit auto of camper. En je kan kiezen of je een rondje wil rijden of op één plaats beginnen en op een andere plaats eindigen. En dan komen er nog meer leuke plaatsen voorbij die haalbaar lijken te zijn, en die je ook graag zou willen zien! Zoals Las Vegas, San Francisco, Los Angeles en de bijbehorende parken.

Langzaam ging ik wat offertes aanvragen. En al snel bleek dat je als je op een andere plaats eindigt, dat je dan tot 500 dollar 'drop off' kosten kan hebben. Dat is best wel veel geld voor een krenterige hollander........

Ook nog de vakantiebeurs bezocht. Een paar mooie gidsen kunnen meenemen. Ook een paar gesprekken gehad, waarbij bleek dat qua kosten een camper niet veel verschillen van een auto en hotelletjes. Sja, dat maakte de keuze niet gemakkelijker, hoewel de weegschaal steeds meer doorsloeg naar het laatste.

En toen vond ik het toch tijd gaan worden om te gaan boeken. Mijn hoofd liep langzaam over van alle info en mogelijkheden. Maar ja wat????

Op een mooie, vroege zaterdagochtend zette ik de tv aan. Ik kwam meteen terecht op een zender waar iets over Yellowstone uitgezonden werd. Toen ik verder zapte, kwam ik terecht op Dr. Quinn - wat zich afspeelt in het Wilde Westen. Toen dit programma afgelopen was en ik verder ging kijken, kwam ik terecht bij de film 'Flicka 2', wat zich afspeelt in Wyoming. (Ook het Wilde Westen)

Dat werd wel heel toevallig....... En toen ik daarna naar de muziekzender ging, die net het nummer afspeelde: "So far away from L.A. van Nicolas Peyrac", sja, toen bedacht ik me dat het wel duidelijk was! Geen L.A. dus, maar iets 'ver van L.A.' oftewel, het Wilde Westen!

Ook snel besloten om te beginnen en eindigen in Denver, zodat we geen dropoff kosten hebben. En met een reisorganisatie die iedere keer binnen één dag een nieuwe offerte mailde als ik de reis steeds meer aan paste aan onze wensen (Exit Reizen) dus defnitief de reis vastgezet!

We kunnen deze keer ongeveer 3 dagen in Yellowstone doorbrengen. En ik wilde ook graag 2 nachten in Billings doorbrengen. Toen wist ik nog niet of ik mijn vriendin weer zou zien of niet. Onverwacht kreeg ik van haar berichtjes via Facebook (dat was lang geleden!) dat wij altijd welkom bij haar zijn. Het hotel kon nog afgezegd worden ;-)

Ik ben benieuwd hoe het zal zijn om elkaar na 11 jaar weer te zien en na een poos van weinig tot geen contact. Maar dat zal ik vast allemaal hier op gaan schrijven!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!