Cees-en-Marianne.reismee.nl

Teton National Park en Jackson Hole

Vanmiddag zijn wij aangekomen in Jackson Hole. Hier hebben we weer wifi op de kamer.

In West Yellowstone hadden we de meest leuke cabin! Alleen daar geen wifi in de cabin, maar wel op het terrein. Maar ja, als je om 23.30 terugkomt, zit de wifi ruimte toch echt op slot!

Als ik dan al zin zou hebben gehad om online te gaan.........

Via Yellowstone – een deel hetzelfde gereden als afgelopen dagen – zijn we in het Teton National Park aangekomen. Dit is veel kleiner. Gelukkig, want inmiddels schrappen we langzaam maar zeker toch bepaalde dingen die we hadden willen zien. Want vermoeidheid slaat nu toch bij tijd en wijle behoorlijk toe. We wisten al dat we niet alles zouden kunnen doen, maar ja, je kan een poging wagen, toch?

Het Teton Gebergte is weer enorm mooi. En weer anders dan dat we tot nu toe gezien hebben.

We zijn niet op heel veel plaatsen gestopt. Mede door het feit dat we op tijd in Jackson Hole wilden zijn, om daar ff doorheen te lopen en op tijd in het hotel te zijn voor de broodnodige rust.

We zijn wel even gestopt bij Jenny Lake. Uiteraard daar ook een mooi uitzicht over het gebergte, met de sneeuw nog volop op de toppen. Hoewel ik het uitzicht bij het Jackson meer wellicht nog mooier vond. Dat was aan het begin van het park – gezien vanuit Yellowstone. Vanuit Jackson Hole het einde van het park ;-)

Ik had graag nog bij de Chapel of Transfiguration willen stoppen. Daar kan je via het raam hele mooie foto's maken van het gebergte. Helaas misten we de afslag en Cees wilde niet terug rijden........

Maar wel gereden naar één van de meest gefotografeerde plaatsen van deze aarde! Dat moest ik dan natuurlijk ook doen! Wellicht dat ik zo een foto van de Moulton Barn. bij de Mormon Row kan plaatsen.

Daarna nog ff heel klein stukje door gereden naar de Schwabacher Landing. Daar worden DE beroemde foto's genomen van de Tetons weerspiegeld in het water. Maar ja, als het waait, dan beweegt ook het water en kan je echt geen gespiegelde Tetons fotograferen. Maar hoe dan ook, toch een heel mooi plekje!

Op weg naar het zoveelste hotel zag ik een Moose staan. Cees zegt dat het een hert was. Maar ik weet zeker dat het een heel andere vorm van de neus had dan een hert. Aangezien ik geen foto heb genomen, zal dit altijd een discussie punt tussen ons blijven ;-)

Er zitten hier heel veel Mooses. Zou graag een mannelijke Moose willen zien, met zo'n mooi groot gewei. Maar dat gaat vast niet gebeuren aangezien ik nu binnen zit!

We zijn ff door Jackson Hole gelopen. Best een leuk stadje. Veel oude gebouwen. Of nagemaakte oude gebouwen. Enfin, ze hebben hun best gedaan om een western sfeertje te creeëren, en dat is een beetje gelukt.

In Yellowstone stonden we gisteren even te kletsen met een oudere man – terwijl we aan het wolf en beer spotten waren – en die raadde 'Bubba' aan om te gaan eten, toen hij hoorde dat we vandaag hier zouden zijn. Dat hebben we maar gedaan en is niet tegengevallen! En toen stapten daar 4 Amish vrouwen naar binnen. Eerst dacht ik dat ze echt waren, toen dacht ik dat ze wellicht zo verkleed waren – immers, er worden hier ook wild west shows opgevoerd, waarbij je cowboys enzo verkleed ziet lopen – maar toen zag ik er op straat nog veel meer lopen. Ik ga er toch maar vanuit dat ze echt waren...... vond het nogal brutaal om foto's van ze te maken. Maar buiten heb ik er twee op de rug kunnen fotograferen. Zo ben ik dan ook wel weer.

Ik dacht dat het een heel besloten gemeenschap is. Geen idee of ze uitstapjes naar een stad maken? Er liepen er in ieder geval veel te veel rond voor een voorstelling. Ook hadden alle mannen zo'n hele mooie typische baard. En uiteraard waren de vrouwen in dezelfde soort jurken gekleed, en zo'n kapje op het hoofd. Ze hadden wel verschillende schoenen aan!

En nu dus 'even' mijn foto's op mijn notebook zetten. En dus weer wat schrijven voor mijn blog. Ik loop nu nog 2 dagen Yellowstone achter. Het is nog redelijk vroeg, even kijken of ik daar in het kort (!) nog iets over kan vertellen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!