Cees-en-Marianne.reismee.nl

Silverton en Buena Vista

En dan denk je dat je geen hoogtepunten meer hebt omdat de vakantie bijna is afgelopen.

Wat een verkeerde gedachte is dat vandaag gebleken! Weer een hoogtepunt beleefd!

Ondanks het feit dat we een stukje om zouden moeten rijden, zijn we via Silverton naar Buena Vista gereden. En van dit omrijdstuk heb ik geen spijt!

Zowiezo vond ik Buena Vista het mooiste plaatsje dat ik tot nu toe gezien heb! Heel rustig gelegen, heel rustig en de mensen waren ook rustig. Dit in tegenstelling tot andere plaatsen waar we geweest zijn. Daar zijn de meeste druk-druk-druk.

Ook was in Silverton geen 4-baans weg – of meer – door het dorpje heen.

Zowiezo was Silverton bereikbaar via een Scenic Highway. De 1 million dollar highway. Ik weet nu ook waarom ze ze Scenic Highways noemen. Er is zoveel te zien! Ze zijn zo mooi!

In Silverton eindigt dus de stoomtrein die we gisteren gezien hebben.

Silverton is een 'eenzaam' stadje. Weinig andere steden/dorpen in de buurt. Het ligt op een hoogte van 3000 meter in een kom omgeven door de met sneeuw bedekte toppen van de San Jan bergen. Die wij dus in volle glorie gezien hebben.

Silverton ontwikkelde zich vooral na 1874 toen er in het gebied goud werd gevonden. En doet er alles aan om de nostalgie in ere te houden. Alles herinnert aan de western tijd en pioniersgeest. Zo werd er door een meisje in het hotel waar we lunchten ragtime gespeeld op een oud instrument. Heel bijzonder om te zien en horen. Ik herkende de muziek van Scott Joplin meteen! (Ze speelde ook andere muziek)

Ook de winkeltjes waren een lust voor het oog, met in iedere winkel toch ook weer andere dingen! Zo heeft Cees nu eindelijk van zijn halve 50 dollarbiljet van Evelien een hele mooie riem gevonden! Heeft ie de hele vakantie naar gezocht, wel mooie gezien in Monument Valley, maar die waren te klein. Nu dus een hele mooie passende en ook nog goedkoper dan in Monument Valley!

En ik heb een kadootje gescoord voor mijn nichtje die 20 geworden is een paar dagen geleden. Heb een foto gemaakt van de persoon die het kadootje gemaakt heeft. Altijd leuk om de achtergrond te weten!

Er was vrij veel over en van honden te vinden. Zo hebben we een kaart gevonden van een Flatcoated Retriever! OK, geen bruine, maar als je maar 1x in Amerika iets van een Flatcoated Retriever tegenkomt, dan moet je dat natuurlijk wel meenemen! Net zoals ik die pluchen handpop/knuffel van een Old English Sheepdog. Ik heb daarna niets meer van een OES gevonden.

Er is ook nog een museum – Het San Juan County Museum – die nog een paar oude cellen op de eerste verdieping bewaard heeft. Dit hebben we overgeslagen om te zien omdat we om 13 uur een treinrit door de Old Hundred Goudmijn wilde maken.

En dit was absoluut een hoogtepunt! Om met een mijnwerkerskarretje een mijn in te gaan!

En uitleg te krijgen over diverse dingen die gebruikt werden en een mijn en hoe. Over het leven van de mijnwerkers (werden gemiddeld maar 41) Heel bijzonder om onder een berg in smalle gangen te lopen.

Je kon ook nog goud zeven – niet in de mijn maar boven – maar dat hebben we niet gedaan ;-)

Daarna was het nog een pittige rit van ongeveer 5 uur rijden naar Buena Vista. Wel heel afwisselend, grotendeels door de bergen. En ook weer een deel van de 1 million dollar highway. Die dus door de bergen loopt. Het woord highway doet iets anders suggereren ;-)

Ingecheckt in het hotel en verder niets doen. Ja, foto's overzetten en dit verslag maken ;-)

Het weer vanmorgen was een stuk koeler, maar lekker voor een nederlandse zomer. We hebben heerlijk ontbeten bij het hotel vanmorgen – buiten in de tuin. Ik had wel langer willen blijven zitten daar!

Maar toen we de mijn in wilden gaan, toen begon het te regenen. (Dat deed het in de mijn ook, druppels vielen behoorlijk van het plafond!)

Het onweerde ook een beetje. Het is een poos af en aan blijven regenen, ene keer meer als de andere keer. Temperatuur zag je dalen naar 54 F! Terwijl we boven de 100 hebben meegemaakt!

Ik heb toch liever zon............

Nu ook koude voeten, maar dat kan ook nog van de mijn komen. Daar beneden is het niet warmer dan 9 graden Celcius.

De tv staat aan. Kennelijk wordt ook in Amerika mijn favoriete serie The Big Bang Theory herhaald en herhaald en herhaald en herhaald. En ik blijf het om de één of andere reden mooi vinden........

Zijn in het begin van onze vakantie ook door de staat gereden waar 'Penny' vandaan komt. Nebraska. Daar wordt in de serie dan minderwaardig over gedaan, en het is ons nu veel duidelijker waarom!

Over staten gesproken..... we zijn door veel meer staten gereden als ik vantevoren wist. 9 zegt Cees.

Ff vragen of ie ze allemaal nog weet ;-) Oh, we zijn geland in Washington, telt die mee?

  • Colorado

  • Wyoming

  • Nebraska

  • South Dakota

  • Montana

  • Idaho

  • Utah

  • Arizona

  • New Mexico

En nu weer in Colorado!

Heb van een aantal de welkomsbordjes kunnen fotograferen. Helaas niet van alle......

Ben ook bezig geweest met het fotograferen van zoveel mogelijk nummerborden, van verschillende staten. Geen idee hoeveel staten ik heb.

Hele leuke en mooie nummerborden hebben ze in Amerika!

En dan is het morgen tijd om naar Denver te vertrekken. Wellicht dat we de Royal Gorge Bridge gaan bekijken. Dat is de één na hoogste hangbrug ter wereld. (Vroeger de hoogste) Als we dat doen, dan komen we ook door Colorado Springs. Geen idee hoelaat we in Denver aankomen en wat we daar dan nog gaan doen – behalve de koffers ordenen met alles wat we van Kandice hebben gekregen en de souvenirs die we hebben gekocht en alle informatie blaadjes die ik verzameld heb.

OK, mijn eigen draaiboek blijft achter en de kadootjes die wij voor Kandice hadden, zijn allang uit onze koffer. Maar ben toch benieuwd of het Cees lukt ;-)

Gelukkig waren we niet vol en niet zwaar beladen toe we hier heen gingen. Er moet dus nog ruimte zijn!

Ik weet dus niet of ik morgen nog iets schrijf, of dat we dan in de kofferstress zitten ;-)

En anders zie ik jullie weer in Nederland!

Waar ik nog ff verder ga met de blog, heb nog niets over Moab en Monument Valley (absoluut hoogtepunt!) heb verteld........

Reacties

Reacties

Josette

Je hebt ons geweldig mee laten reizen. Ik weet zeker dat we allemaal genoten hebben van je verhalen. Jammer dat dit nu stopt. En voor jullie geldt: all what's left are memories. Maar die zijn zo superbelangrijk. We gaan je verhalen nog regelmatig horen, verwacht ik. Een goeie reis naar huis en tot over 1,5 week.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!