Cees-en-Marianne.reismee.nl

Onze Route en Bezienswaardigheden

Inmiddels zijn de reispapieren binnen, de paspoorten aangeschaft, is via de email toestemming gekomen dat we met de Visa Waiver Program naar Amerika mogen reizen! Dat is nog geen garantie dat we Amerika binnen mogen trouwens ;-)

Ik vernam van mijn lieve collega LB dat deze 2 jaar geldig is. Vandaar dat er niet om een reisdatum gevraagd werd tijdens het invullen!

Ook is mijn draaiboek flink gevorderd en het zoeken naar Visitors Guide op internet.

We zijn er dus bijna klaar voor!

Tijdens onze reis zullen we 6 staten bezoeken.

• Colorado

• South Dakota

• Montana

• Wyoming

• Utah

• Arizona

Op maandag, 13 juni vertrekken we via Amsterdam naar Washington naar Denver.

Daar verblijven we de eerste nacht. Om de volgende dag op pad te gaan richting Rocky Mountains National Park. Onderweg willen we het graf van ‘Buffalo Bill’ gaan bezoeken. De naam ‘Buffalo Bill’ zal nog diverse malen voorkomen. Het is de rode draad van onze reis!

We zullen twee nachten in ‘Loveland’ verblijven.

Dan een relatief lange route naar de plaats ‘Custer’, waarbij we onderweg ‘Wounded Knee’ willen bekijken. Vanuit Custer – waar we twee nachten verblijven – is er veel te zien. Zoals:

• Mount Rushmore National Memorial (De presidentkoppen)

• Crazy Horse Memorial (De indiaase tegenhanger)

• Custer State Park – in de Black Hills (South Dakota)

• Jewel Cave National Monument

• Wind Cave National Park

• Hopelijk het plaatsje Deadwood bezoeken

• En dan is er ook nog het Badlands National Park – maar ik vrees dat we daar niet aan toe komen………

Zaterdag’s hebben we weer heel veel kilometers te gaan, met onderweg enkele stoppunten. We rijden naar Billings, alwaar we 2 nachten bij mijn vriendin Kandice (en haar man en moeder) zullen slapen. In 2005 hebben mijn vader en ik 2 weken gelogeerd bij Kandice.

Voordat we in Billings zijn hopen we te zien en bezoeken:

• Devils Tower National Monument

• Little Bighorn Battlefield National Monument

• Big Horn County Historical Museum – hier zijn wij ook in 2005 geweest. Erg leuk grotendeels openlucht museum

Op Zondag willen we naar Red Lodge gaan – met Kandice. Eventueel een stukje van één van Amerika’s mooiste wegen rijden – in 2005 konden we er niet heen, omdat een stuk weg ingestort.

’s Maandags vertrekken we dan weer naar Cody. Misschien (hopelijk) kunnen we nog paar dingen in Billings bezoeken die ik graag nog een keer zou zien.

Cody is vernoemd naar William Frederick Cody. Beter bekend als Buffalo Bill!

In Cody is een centrum met vijf musea – het Buffalo Bill Historical Center. Ook worden er rodeo’s georganiseerd.

En dan gaan we op Dinsdag naar het mooiste stukje op aarde! Onderweg naar en door Yellowstone National Park! In 2005 ben ik daar geweest. We wilden ergens overnachten en nog een dag in Yellowstone doorbrengen. Maar vanwege rodeo’s konden we geen overnachtingsplaats vinden. Sinds dat moment had ik de wens om nogmaals naar Yellowstone te gaan!

Onderweg ook nog enkele bezienswaardigheden voordat we in Yellowstone arriveren zoals:

• Abandoned House / Smith Mansion

• Buffalo Bill (stuw) dam

En uiteraard heel even stoppen bij het Green Creek RV Park om wat foto’s van de omgeving te nemen voor mijn lieve collega Luuk – die daar later dit jaar even zal verblijven!

Daarna zullen we een paar dagen in Yellowstone doorbrengen en ook Teton National Park bezoeken voordat we naar Jackson Hole gaan.

Grappig is dat in de nieuwe National Geographic een artikel over Yellowstone staat, met daarbij een foto van een hele mooie toeristen shop in Jackson Hole. Deze shop willen wij ook gaan bezoeken – we zijn er dan immers toch! – en ik heb een (nederlandse) National Geographic meegenomen om aan de eigenaars van de shop te geven!

Vanuit Jackson Hole weer een pittig aantal kilometers naar Salt Lake City. De mormonen stad.

Daar blijven we 1 nacht.

Dan naar Moab voor 2 nachten. In deze omgeving kunnen we het volgende bezoeken:

• Arches National Park

• Canyonlands National Park

• Dead Horse Point State Park – waar een schitterend uitzicht is over de 600 meter lager gelegen Colorado River die daar met een grote bocht om een rotsplateau draait

Vanuit Moab vertrekken we naar Kayenta – in Arizona.

Hier is het welbekende Monument Valley! Dit is GEEN National Park, omdat het van de indianen is.

Vanuit Kayenta naar Durango en onderweg komen we dan o.a. bij:

• Mesa Verde National Park

In Duranga is er een Railroad museum. Er gaat ook een oude stoomtrein naar Silverton, maar die reis duurt een dag, dus Silverton bezoeken we de volgende dat wel met de auto.

Op woensdag 29 juni – alweer bijna het eind van de reis vertrekken we vanuit Durango naar Buena Vista. Onderweg willen we even Silverton aandoen, alwaar we een oude County Jail en een oude goudmijn kunnen bezoeken. Zelfs zelf op zoek gaan naar goud!

Dan naar de Black Canyon of the Gunnison National Park.

De grootte is niet vergelijkbaar met de Grand Canyon, maar door de diepte van 800 meter erg indrukwekkend.

Vanuit Buena Vista is het waarschijnlijk te ver rijden, cq we hebben al genoeg gereden om het Gread Sand Dunes National Park te bezoeken.

Op donderdag vertrekken we weer naar Denver. Onderweg hopen we de Royal Gorge Bridge te bezoeken. Dit is de op één na hoogste hangbrug van de wereld. Eventueel rijden we dan nog door Colorado Springs.

Ook willen we diverse dingen in Denver gaan bekijken. Daar is ook heel veel om te zien en doen!

En dan is het weer tijd om naar Nederland te gaan, waar we op zaterdag aan zullen komen.

Ik zal ff kijken of ik een plaatje van onze route bij de foto’s kan zetten.