Cees-en-Marianne.reismee.nl

Dag 2. Darling-Golden-Nederland-Loveland

Dag 2. Darling – Golden – Nederland – Loveland

Voordat ik het vergeet te vertellen, we hebben al 2 dagen het meest mooie weer dat je je kan bedenken! Strakblauwe luchten, af en toe wat mooie witte wolkjes en een temperatuur rond de 30 graden. Behalve dan toen ik vandaag met mijn blote voeten in mijn sandalen in de sneeuw stond. Alles is namelijk mogelijk in Amerika!

Gisteren was het dus dinsdag 14 juni. Na een slechte nacht alletwee vrij vroeg wakker geworden en gedacht dat er van de planning niet veel terecht zou komen ivm de te verwachten vermoeidheid.Ook moesten we naar de Walmarkt om een paar dingen in te slaan. Water bijvoorbeeld. Zo hebben we ook een beetje chips gekocht, voor het geval we ergens belanden en honger hebben en niets in de buurt. Die zak is vandaag ontploft hihi. Maar dat is dus dag 3.

Bij Walmart zat ook een Subway waar je kon ontbijten. En koffie natuurlijk De kleinste maat is een halve liter. Hoewel ik dat allemaal nog weet uit 2005, sta ik er zelf toch iedere keer weer van te kijken!

Op zich went het amerikaanse leven heel snel, behalve het eten.............. Het is niet altijd even lekker en superveel. Zelfs Cees kreeg vandaag zijn 'small' pizza niet helemaal op! Dat is voor het eerst dat hij een pizza gedeeltelijk heeft laten staan. Maar goed, dat is ook dag 3!

Even rond gelopen in de Walmarkt. Heel bijzonder zo'n grote 'supermarkt'. Zo vreselijk veel keus! Zelfs boerenkool lag er.

Vanuit de Walmarkt zijn we naar Darling in Denver gereden. Cees wilde graag ff langs bij het zusterbedrijf uit Vuren. Paar foto's genomen, maar hij durfde niet naar binnen om gedag te zeggen. Dat is dan weer jammer. Soms is hij echt wel verlegen! Maar wel heel leuk om precies hetzelfde logo te zien zover weg!

Vanaf Darling, Denver, zijn we naar de Lookout Mountain in Golden gereden. Was ongeveer een half uur rijden, Het woord zegt het al, een prachtig uitzicht over Denver!

Maar dat was niet de enige reden om daarheen te rijden. Buffalo Bill ligt hier begraven. Ik had al eerder het één en ander over Buffalo Bill willen vertellen – leuke wetenswaardigheden – maar dat is nog niet gelukt. Hij is in ieder geval de grote rode draad door onze vakantie heen. We komen hem overal weer tegen! En met hem ook een aantal persoonlijkheden die ook het één en ander voor de geschiedenis betekent hebben. Ik heb in ieder geval grote interesse in deze man gekregen door de voorbereidingen die ik getroffen had.

Ook was hier het Buffalo Bill Museum. Helemaal geweldig! Niet groot, maar heel veel te zien, w.o. Autenthieke dingen, die Buffalo Bill echt gebruikt heeft. Bijvoorbeeld tijdens zijn Wild West Shows.

Hij is geboren op 26 februari 1846 en de oplettende lezer zal hier al iets opvallen!

Hij heeft met zijn Wild West Shows ook Europa bezocht. Hier was ook heel veel van te vinden in het museum.

Ook waren er Indiaanse dingen te bewonderen, zoals de pijl en boog van Sitting Bull. Dat is trouwens de tweede rode draad.......... Ook grappig om zijn hoofdtooi te zien, naast een foto waarop hij dezelfde tooi draagt.

We kwamen ook aan de praat met de beheerder van het museum. Hij heet Friesen, dus hij wilde ons vertellen dat zijn voorouders uit Friesland kwamen.

Sja, iedere amerikaan vraagt waar je vandaan komt!

Later, na het bezoeken van het graf, gingen we de tourist shop binnen. Daar lag een boek over Buffalo Bill met veel foto's en informatie. Daar houd ik van! Dus heb ik van mijn verjaardagscentjes – Dank je wel nog Evelien! – dit boek gekocht. Geschreven door Steve Friesen..........

Dus na het eten van een Buffalo Burger – van echt buffalo vlees, yep, ik heb het geprobeerd en het was heerlijk! Lekkerder dan een gewone hamburger – ben ik teruggegaan naar het museum om te vragen of Steve met het boek op de foto wilde, zodat ik dat aan Evelien kan laten zien.

Dat wilde hij doen en schreef ook meteen nog wat in het boek voor mij, gericht op 26 februari. En hij wilde samen met mij op de foto!

Erg leuke dingen zijn dat!

En toen zijn we maar naar Nederland gereden........ Iedere Nederlander die in de buurt is, die gaat daar heen! Van te voren dacht ik dat het dorpje niets zou voorstellen, maar het was eigenlijk heel erg leuk!

Vroeger lag er boven Nederland een zilvermijn die in handen was van Nederlanders. Toen het dorp gesticht werd, lag dat lager dan de mijn. Nederland dus!

Wij zijn het visitors Center ingegaan en moesten een pin plaatsen op een kaart waar iedere nederlander dus moet aangeven uit welke plaats hij komt. En natuurlijk een visitors boek tekenen!

Hier zag ik een leuk t-shirt – de laatste – met Nederland, Colorado erop. Heb hem maar gekocht.

We hebben een beetje rondgelopen, richting een heel groot meer. Dat was allemaal best leuk om te zien en doen!

Na het bezoek aan Nederland, hadden we toch maar het idee om koers te zetten naar Loveland, waar het tweede hotel van deze reis staat. Op tijd in het hotel zijn, op tijd naar bed.

Dit is een heel fijn hotel! Vriendelijke mensen, prima kamers. Mooi uitzicht! Ik weet nu ook waarom het 'Crossroads' heet. Er kruisen twee (snel) wegen bij het hotel. Je hoort het verkeer eigenlijk helemaal niet.

We hebben in het hotel gegeten. Veel, vet en niet superlekker. Alletwee bordje niet leeg! Eigenlijk hadden we 1 portie moeten bestellen, die hadden we met zijn tweeën opgekund.

Helemaal prima geslapen alletwee! Wel vrij vroeg wakker, rond 06.00 uur. Maar dat is eigenlijk ook wel weer lekker! Ontbijt zat er dit keer wel bij inbegrepen. Sja, wat zal ik daarvan zeggen? Geef mij maar naturel yoghurt met müsli (ongezoet) ofzo. Ik word nog niet erg blij van het amerikaanse eten. Maar goed, je moet je buik vullen. En koffie is natuurlijk ook nodig. Is vrij slap, maar je krijgt uiteraard weer hele emmel vol!

Op het nieuws tijdens het ontbijt zagen we ook nog dat er in Denver en in South Dakota tornado's waren geweest. Had die mevrouw van het autoverhuur bedrijf toch gelijk! En is het maar goed dat we toen niet geland zijn in Denver, in de eerste instantie. Morgen gaan we trouwens naar South Dakota.

Reacties

Reacties

Josette

Je kunt geweldig schrijven. We reizen lekker met je mee. Enjoy.

Kees

Heel leuk om jullie zo te volgen.
Veel plezier.

Rien

Gaaf . Hoorde Buffalo Bill, en dan ga je daarna naar Nederland je kom 't er net vandaan ha ha. Maar ik ben het met Josette eens je kunt erg goed schrijven. Leker genieten.

Nancy

Wat leuk te lezen !!

Evelien

Hallo Marianne en Cees,
Wat een fantastische reis maken jullie! Fijn om al lezend en kijkend met jullie mee te beleven en ik ben benieuwd naar het boek wat je hebt uitgezocht! Nog heel veel plezier daar en tot gauw, veel liefs van Evelien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!