Cees-en-Marianne.reismee.nl

Dag 3, 4 en 5?

Nu even aan het wachten dat de hotelkamer in Custer iets afkoelt met de airco, want het is heel erg warm binnen! Het is vandaag boven de 100 graden Fahrenheit geweest. Ik weet niet precies hoeveel graden celcius maar volgens mij ging het aardig richting 37 graden. Best warm dus, hoewel wij 8 uur in de auto hebben gezeten vandaag.

Enfin, we staan rond half 7 op en komen rond 23 weer op hotelkamer, dan is het dus best lastig om een blog bij te houden..........

Ik had graag wat achtergrond informatie gegeven bij de dingen die we doen en zien, maar om jullie toch beetje mee te laten reizen, moet het nu toch maar ff zonder veel achtergrondinformatie..... Die zit nog wel in mijn hoofd, en soms op papier. Dus wellicht als we allang weer thuis zijn en ik de foto's probeer te ordenen, dat ik dan gewoon nog verder ga met met verslag, en dan met name wat achtergrond informatie. Want dat is juist het meest interessante!

Gisteren hebben we de hele dag in Rocky Mountain National Park doorgebracht. Met deze simpele omschrijving moeten jullie het maar even doen. Hoewel er heel veel te vertellen is! Ook al is de schoonheid van het park niet in woorden uit te drukken.

Vanmorgen wel een smaakvol ontbijt! We hebben ons maar aangepast en American Pancakes gebakken. Die smaakten een heel stuk beter als hetgeen dat een beetje door moest gaan als brood.

We zijn eerst naar Cheyenne gereden. Naar een grote Wrangler winkel. Cees zei thuis al dat hij een cowboy hoed zou kopen. Maar wie heeft er nu één op haar hoofd?? Pcies! Noodgedwongen. De zon schijnt zo in mijn ogen dat ik bijna niets zie. Voelt nu een stuk beter. Is gewoon een stro hoed.

Luuk, er was ook een rangeerstation. Heb foto's voor je genomen. Weet niet of ze mooi zijn geworden, maar ik heb aan je gedacht!

Ook werd aan ons de weg gevraagd door Amerikanen hihi. Maar die konden we vertellen, ze wilden naar een parkeerterrein.

Daarna een lange, lange rit naar Wounded Knee. Ruim 5 uur. Veelal saaie weg. Wel gemakkelijk te rijden. Veel over Wounded Knee te vertellen, zit in onze rode draad. Maar nu dus nog ff niet.

Daarna naar Custer. Onderweg zag ik een marmot (geen foto) een gier op de weg (dacht eerst dat het een kip was, zo noem ik alle vogels op de weg) (geen foto) en daarna een kudde buffalo's. Wel foto's!

In hotel vrij druk. Is bij Mount Rushmore, waar we dus net vandaan komen. Indrukwekkend! Eten terwijl de vier presidenten toekijken.

Ook de avondceremonie was indrukwekkend. Heel vaderlandslievend, dat dan weer wel. Het grote Amerika! Maar ze hebben uiteraard wel gelijk hoe belangrijk Vrijheid is.

Morgenavond gaan we naar Crazy Horse. Is ook een soort van avond ceremonie. En we hopen Deadwood te bezoeken en daarna rond te rijden en wellicht wandelen in Custer Park. We zullen nog moeten kiezen welke route we willen rijden.

Nu ga ik de binnenkant van mijn oogleden bekijken!

Tot snel!

Jullie reacties worden gelezen en op prijs gesteld! Als jullie vragen hebben over de reis of over Amerika, stel ze dus gerust!

Reacties

Reacties

Wilma Otten

Het zal niet meevallen met die temperatuur. (Warmer nog dan 37 graden.) Leuk om dit zo mee te maken. Maar genieten van je vakantie en rusten is belangrijker dan een lang verslag te maken hoor. Zou je nog Bobtails tegen komen daar? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Sterkte met de warmte.

Luuk

Leuk dat je aan me denkt! En foto's maken, ben benieuwd waar je de buffels gezien hebt want die willen wij natuurlijk ook zien! Veel plezier en ik lees je verslag wel weer!!

MarcoBurgers

Nou,ik ben benieuwd wat een liter brandstof kost.ik was er 25 jaar geleden,toen koste een gallon iets van 0.50 dollarcent.
Goede reis verder(goede reis Cees en Marianne)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!