Cees-en-Marianne.reismee.nl

Dag 6 en 7. Billings-Red Lodge-Beartooth Pass-Billings-Cody

Hoewel we vanmorgen wakker werden met bewolking is het weer richting 37 graden of zoiets gegaan. Dat is best warm, maar omdat we veel in auto of hotel met airco zijn, heb ik er nog niet echt last van. En liever dit weer dan regen!

Gisterochtend ging een droom van Cees weer in vervulling. Hij mocht meerijden met een Pick-up truck en zelfs voorin zitten! Ik moet zelf ook bekennen dat het errug lekker rijdt, zo'n truck.

Kandice, James, Cees en ik zijn naar Red Lodge gegaan. Dat was heel speciaal voor mij omdat ik daar in 2005 ook met mijn vader ben geweest. We hebben toen iets gedronken of gesnackt bij de

Red Box Car. Een hele leuke plaats! En in 2005 liep er ineens een baby beertje (met enorme klauwen) door alle tafels en stoelen heen op zoek naar eten. Dat hij/zij haalde uit de prullenbakken.

Uiteraard ging ik er niet vanuit dat ik juist op die plek weer een beer zou zien, dus ik was al blij met een houten standbeeld van een beer!

Totdat Kandice ineens zag dat een beer zich aan het badderen was! In het riviertje dat naast de Red Box Car stroomt. Snel erheen, video aan – wat soms best lastig is om dan het juiste in beeld te krijgen met de felle zon op het scherm. Maar aan het einde van het filmpje (dat inmiddels op Facebook staat) is de beer duidelijk te zien!

Hoe speciaal is het, dat ik 2x op dezelfde plaats een beer zie?????????????? En hoe toevallig........

Daarna zijn we ff door Red Lodge gelopen en een snoepwinkel binnen gelopen. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Niet alleen naar de ontelbaar hoeveelheid verschillende snoep, maar met name de inrichting van de winkel. Helemaal Amerikaans 50-ger jaren.

Op een gegeven moment gingen we een winkel binnen en ik zei dat ik ff ging kijken of ze knuffels hadden en dan met name van een Old English Sheepdog. En ik liep zo tegen een behoorlijk grote handpop knuffel van een Old English Sheepdog aan! Het voelt zeer speciaal dat er zoveel toevallige dingen gebeuren die ik helemaal niet verwacht. Hondje was best duur – hoewel omgerekend goedkoper dan in Nederland – en ik wist dat ik spijt zou krijgen als ik hem/haar niet mee zou nemen, dus hij zit nu in de koffer!

Zo ook trouwens een hele grote hoeveelheid amerikaanse kadootjes die Kandice voor ons gekocht had......... Heel veel leuke dingen! Ik weet niet hoe, maar Cees heeft alles in de koffer gekregen. Zelfs de moeder van Kandice had iets voor ons gekocht! (Wij hadden een delftsblauw molentje voor haar meegenomen)

Enfin, na Red Lodge zijn we doorgereden en op de Beartooth Pass uitgekomen. EΓ©n van Amerikaans meest Scenic Highways. En ik weet nu waarom! Het is inderdaad een indrukwekkende weg door de bergen richting Yellowstone park. Zover zij we niet gereden – morgen gaan we vanuit Cody naar Yellowstone – maar we hebben fenomenale uitzichten gezien! Mooier nog dan de Rocky Mountains. Bovenop was het trouwens geen ruim 30 graden! Daar sneed de wind behoorlijk door het lijf heen als je bij de sneeuw stond. Niet heel lang volgehouden dus!

Toen weer terug naar het mooie, grote huis in rustige omgeving waar Kandice pas heen is verhuisd en samen is gaan wonen met haar moeder, die al op leeftijd is. Om zo gemakkelijker de zorg te hebben. Kandice had 2 broers en 1 zus, maar die zijn alledrie al overleden, dus staat ze er alleen voor met haar James.

Een heerlijke avond buiten gehad, omdat de temperatuur toen perfect was. Weer superveel gekletst met elkaar, we kunnen er niet mee stoppen. Zo bijzonder dat er iemand aan de andere kant van de wereld leeft, die ik heb leren kennen rond 1999 via internet, waar het zo mee klikt, waar ik zoveel gemeen mee heb. Die op heel veel vlakken enorm op mij lijkt. Ook heel grappig is dat we gisteren langs een firma 'Vermeer' reden. Ze zei dat ze daar gewerkt heeft. Pas 's nachts kwam ik erachter dat ik bij Dura Vermeer heb gewerkt. Alweer zo toevallig..........

Niet zo heel goed geslapen. Wellicht mijn hoofd enorm vol van alle indrukken en de warmte van de familie van Kandice.

Sja en daar was vanmorgen dan het moment van afscheid nemen van Kandice....... Gisteravond al van James – die werkt in de bouw en moet heel erg vroeg op.

De moeder van Kandice bedankte me nog voor mijn komst, want Kandice had heel erg uitgekeken naar mijn bezoek.

En Kandice huilde toen we wegreden........ Dat heb ik eigenlijk ook maar gedaan in de auto.

Gelukkig hebben we afgesproken dat we terug mogen komen, bij haar in huis verblijven, zelfs met David! Dat is dus weer een nieuwe droom en wellicht wordt die werkelijkheid.

We zijn naar Cody gereden. Cody is in 1898 gesticht en genoemd naar William Frederick Cody. Beter bekend als Buffalo Bill, jawel de rode draad!

Ik wil nog zoveel over hem vertellen en nog meer personen waar hij mee te maken heeft gehad, die dus ook de rode draad vormen! Ik ben helemaal geinteresseerd geraakt in hem en ik vind het enorm bijzonder dat er nog bewegende beelden van hem zijn, en foto's.

We zijn meteen gereden naar het Buffalo Bill Historical Center. Daar zitten 5 museums in. Ik was er maar in 1 of 2 echt geinteresseerd. Sja, je moet keuzes maken! Zo heb ik dus een tijd doorgebracht bij het leven en de Wildwestshows van William F. 'Buffalo Bill' Cody. Ook veel geleerd over zijn familie en nog veel meer. Ontelbaar veel foto's genomen van informatie en dingen die in zijn bezit zijn geweest, zoals een portefeuille. En over zijn vriendschap met Wild Bill Hickok, waar ik eerder al iets over geschreven heb.

Ik ben ook nog op de indianen afdeling geweest, in de hoop daar meer te zien over Sitting Bull, die dus ook weer met Buffalo Bill te maken heeft. Het ging uiteraard wel over indianen – zeer interessant – maar niets over Sitting Bull, zoals alle info van Buffalo Bill.

Daarna naar het hotel gegaan en ff heel klein tukkie gedaan. Ik was toch wel erg moe.

Toen ff Cody in, in de brandende zon! Ik wist (Lang Leve mijn draaiboek!!!!) dat er bij het Irma Hotel (en Irma was weer een dochter van Buffalo Bill) een Wild west show opgevoerd zou worden, met schietende cowboys. Alles zat al vol, maar ik heb redelijk veel kunnen zien. (En geschrokken van de harde knallen van het schieten!) Erg toeristisch, maar erg leuk!

Daarna meteen een hapje eten in het Irma Hotel gedaan (erg lekker!) en op de bus gestapt naar:

De Rodeo!!!

Uiteraard ook weer erg toeristisch en ik vond het eigenlijk bij tijd en wijle ook best zielig voor de kalfjes, paarden en stieren, maar ook heel bijzonder om in het echt te zien! Ik hoop zo dat mijn foto's en filmpjes gelukt zijn!!!!! De laatste stier nam ook nog een stuk of 3 cowboys op de hoorns. Dat vond ik dan weer niet zielig haha! Helaas niet op film, de batterijen van alletwee mijn camera's waren leeg en ach, ik had al veel gefilmd. Niet wetende dat deze stier een paar cowboys door de lucht zou laten vliegen!

Het was trouwens ook best bijzonder om in het museum ff te kletsen via Whatsapp met mijn zoon! Die vertelde dat hij morgen een betoog presentatie moet houden en dat hij het doet over de Amerikaanse wapenwet. Dat had ik eerder moeten weten en ik had het filmpje van het schieten van de cowboys aan hem kunnen geven hihi. Hoewel dat natuurlijk wel iets anders is..........

Ik ben niet echt een voorstander dat iedereen maar een wapen moet hebben.........

Enfin, morgen vertrekken we dus naar Yellowstone Park. Onderweg misschien nog ff een heel bijzonder huis bekijken, misschien ff stoppen bij het Buffalo Bill Stuwmeer en zeker ff stoppen bij een camping om Luuk verslag uit te brengen of het een leuke camping is of niet!

Wel, dat mag hij in september zelf bekijken, maar het is leuk als ik al iets op de kiek kan zetten!

Het is inmiddels ruim na 12 uur. Volgens mij zijn jullie allemaal al weer wakker en zelfs aan het werk. Dus ik ga maar ff slapen............

Reacties

Reacties

Josette

Weet je wat ik me nu afvraag? Hoe houd je het vol. Je maakt zoveel mee en je ziet zo enorm veel, zoveel indrukken ook. Maar goed dat je nog een week vakantie hebt als je terugkomt. Kun je ff bijkomen. :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!