Cees-en-Marianne.reismee.nl

Yellowstone

Op dinsdag, 21 juni zijn we vanuit Cody naar Yellowstone Park gereden. Het park waar ik zo graag nogmaals heen wilde, omdat er nog zo ontzettend veel te zien en doen was. En ook dit keer heb ik weer niet alles gezien ;-)

Ik zal dus nog een keer terug moeten! Wat niet zo'n heel groot probleem hoeft te zijn, aangezien we welkom zijn om bij Kandice en James in huis te verblijven. Dus geen hotelkosten! Het is ook een grote wens van David om Yellowstone te zien, dus wie weet gaan we nog wel een keer!

Enfin, vanaf Cody over een mooie scenic highway richting Yellowstone. Onderweg even gestopt bij het Buffalo Bill Stuwmeer. Mooi uitzicht!

En daarna was ik aan het kijken of ik het Smith Mansion zou zien. Een raar gevormd houten huis.

Terwijl ik dat huis zag – en we dus vaart minderden – zag Cees dat we tevens voor de overnachtingsplaats van Luuk in September stonden! Dus ja Luuk, ik heb een aantal foto's kunnen nemen! Trouwens, niet van jullie andere overnachtingsplaats. Tijdgebrek........ We zijn niet in Gardiner geweest.......

In Yellowstone hebben we heel veel mooie dingen gezien. Eerst naar de Mud Vulcano. Gaaf wat voor geluiden dat je daar hoort! En wat je daar ruikt hihi. Ook lagen er uitgebreid twee Buffalo's van hun rust te genieten, cq te eten. Veel buffalo foto's dus weer kunnen nemen. Blijft een indrukwekkend dier.

Veel indruk heeft het Canyon gebied weer gemaakt. Wij hebben een aantal trails gelopen op en naar de 2 watervallen. (De Upper en de Lower). Heel veel treden op de Tom Trail gelopen. En ja, dat klinkt net zo vermoeiend als het was! Maar ontzettend mooi.......... Nog meer trails om de 2 watervallen van verschillende posities te kunnen zien. En dan de blik in de Canyon....... Onvergetelijk!!!!

Maar omdat we daar dus heel veel gelopen hebben, deden de dag erna de voeten van Cees pijn, zodat we niet het rondje van ongeveer 5 kilometer in het gebied van Old Faithful hebben gelopen om daar nog meer geysers met indrukwekkende namen te zien...... De Old Faithful hebben we wel gezien uiteraard! Net zoals duizend andere mensen op dat moment.

Enfin, na het vele lopen kwamen we er al snel achter dat het geplande rondje dat we wilden rijden niet haalbaar was. Dus zijn we naar onze cabin gereden. Nog nooit zoiets leuks gezien! Een compleet ingerichte blokhut, met leuke schilderen met western afbeeldingen en zelfs een zweep en zadel. En het bed..... Dat moeten jullie echt zien!!!!!! Twee nachten hier geweest. Alleen had Cees de deur op twee sloten dicht gedaan, toen kon de schoonmaak er niet in. Ach, thuis gooi ik ook niet na 1 douchebeurt de handdoek in de was!

Aan het amerikaanse eten kan ik nog niet echt wennen. Veel te veel bewerkt. Ik houd juist van puur. Maar ja, je moet wel iets eten natuurlijk. Het is niet altijd even gezond. Je komt ook niet altijd overal eetgelegenheid tegen, dus ben je blij met een hotdog.

Gisteren zijn we begonnen met het rondje zoals ik in 2005 met James, Kandice en mijn vader heb gereden. Er was wel het één en ander veranderd. De bomen leken veel hoger te zijn!

Eerst naar Fountain Paint Pot. Daar liggen hele mooie gekleurde poelen en kookt de modder. Ook erg leuk om te horen!

Daarna naar de Midway Geyser Basin. Daar ligt de Grand Prismatic Spring.Dit is de grootste heetwaterbron in het park en is 100m in doorsnee. Deze bron met zijn vele kleuren kan je eigenlijk alleen helemaal vanuit de lucht/hoogte zien. Maar erlangs lopen is ook een belevenis.

Ook grappig bij zulke bronnen als de wind ineens in je gezicht blaast. Dan beslaan je brillenglazen dus. Warme (stoom) en koude lucht wisselen dan heel snel af.

Even snel verder, het is alweer bedtijd voor mij.

Details volgen wellicht als ik thuis ben en met de foto's bezig ga. (Hoeveel dat er zijn, wil ik op dit moment nog niet weten hihi)

We hebben West Thumb bezocht en daarna doorgereden naar de bovenkant van het park.

Een menigte stond te kijken bij een beer. Wij hebben ons aangesloten. Heb foto's en filmpjes kunnen maken!

Even bij de Tower falls gekeken. Ook een mooie waterval.

Toen door de Lamar Vallei gereden met veel wildlife. Een coyote gezien! (Niet op foto)

Hier ook vele buffalo's. Ook die traag langs de auto lopen. (wel foto's!)

Er liepen ook wolven met puppies rond, die heb ik niet kunnen zien. Ook een grizzlybeer, met jongen. Ook niet gezien. Cees wel in de verte met een telescooplens van anderen die aan het kijken waren.

Daarna doorgereden naar Mammoth. Die had ik alleen nog van foto's gezien. Nu dus in het echt! Heel apart.

En daarna terug naar de Cabin en nog een vos gespot.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!